PPC reklama

PPC reklama je cílená a měřitelná reklama na internetu, kde se platí až za kliknutí na reklamní inzerát, tedy za přivedeného návštěvníka stránek. Samotné zobrazování reklam je zdarma!

Cílenost PPC reklamy spočívá v tom, že nevyhazujete prostředky oknem, ale oslovujete přesně ty, kteří hledají výrobky nebo služby, jež nabízíte.

PPC reklama je měřitelná a můžete tak snadno kalkulovat, kolik Vám investované prostředky přinesly peněz zpět.

Vytvářím a spravuji PPC kampaně ve vyhledávání Google, Seznamu, na sociální síti Facebook a na tematických webech. Oproti mnohým reklamním agenturám za opravdu zajímavé ceny.

Nechte si PPC reklamu spravovat certifikovaným partnerem Google

Google Adwords certifikace

Jak vypadá PPC reklama v praxi?

V zelených rámečcích jsou reklamní inzeráty PPC reklamy ve vyhledávači Google. Na 3. obrázku je v oranžovém rámečku stránka taktéž v přirozených výsledcích vyhledávání, zejména díky SEO. Což je velmi pozitivní ze dvou důvodů:

  1. Návštěvník vaše stránky nemůže minout.
  2. Působí „vytlačovací efekt“ - jak je vidět, na konkurenci moc místa na titulní straně nezbývá.

Který jiný druh reklamy přináší tyto výhody?

  • Neomezený rozpočet na reklamu - můžete investovat 2000 Kč za měsíc ale i 20.000 Kč. V každém případě se investice do PPC reklamy vrátí, pokud máte správně nastavenou PPC kampaň.
  • Cílenost reklamy - oslovujete jenom vaše potencionální zákazníky, takže neplatíte zbytečně za ostatní, kteří o danou věc nemají zájem.
  • Měřitelnost reklamy - můžete si snadno spočítat návratnost investice (ROI).
  • Příklad: Investovali jste do reklamy 5.000 Kč za měsíc. Reklama se zobrazila 20.000 lidem a zaujmula 1000 uživatelů vyhledávače, kteří na ní klikli a přišli na váš web. To odpovídá CTR 5%. Z 1000 návštěvníků se 10 stalo zákazníky, což odpovídá konverznímu poměru 1%. 10 zákazníků vytvořilo obrat 40.000 Kč a z toho máte zisk 8.000 Kč, díky marži 20%. Investice se vám tedy téměř 2x vrátila a ještě dalších 19.000 lidí vidělo vaši nabídku a získalo povědomí o značce (zdarma).

Reklama na internetu

PPC reklama přináší výsledky ihned. Druhou možností a z dlouhodobého hlediska levnější, je SEO - optimalizace pro vyhledávače. Pro efektivní online marketing je nutné najít vyváženou kombinaci jak PPC, tak optimalizace webu.